Maison chaos
Joëlle Sambi
Schrijfster, dichteres, slammer, afrofeministe, LGBTQIA+ activiste en permanente ballinge: Joëlle Sambi is een van de meest geëngageerde figuren van de huidige scene. Haar nieuwe creatie, Maison chaos, maakt gebruik van zo uiteenlopende vormen als slam, lyrische zang, elektronische muziek, video en geluid.
Ze werd geweven uit geëngageerde poëzie en vertelt over de wegen die we kiezen om aan het geweld te ontsnappen. Aan het geweld dat ons ineen doet krimpen bij een pijnlijke herinnering of elders een toevlucht doet zoeken. Aan het geweld dat ons op weg doet gaan om aan onze innerlijke demonen te ontsnappen, om te luisteren naar de groeven in onze gekwelde lichamen.
Joëlle Sambi is een artiest verbonden met het Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Coproductie Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Kalender
-
- 19:30
-
- 20:30
Inleiding · 20:00
-
- 20:30
-
- 19:30
-
- 20:30
-
- 19:30
-
- 20:30
Inleiding · 20:00
-
- 20:30
-
- 19:30
Informatie
Taal
fr
Duur
1u10
Plaats
Salle Jacques Huisman
Casting
Tekst en regie
Joëlle Sambi
Met
Joëlle Sambi
Raphaële Green
afwisselend met
Elisabeth Moussous
Sara Machine
Regieassistent
Maya Lombard
Dramaturgie
Meryl Moens
Geluidsontwerp
Magali Gruselle (Sara Machine)
Video-ontwerp
Clac
Alexandra Dols
Maskermaker
Bky Walden
Kostuumontwerp
Perrine Wanegue
Scenografie en Set design
Antigone Aristidou
Livia Loprete
Filmploeg
Camille Langlois (camera)
Simon Morard (geluid)
Nicolas Pommier (geluid en field recording)
Toussaint, Pasta, Alfred Musongela (fixers)
Lichtontwerp, Technische leiding
Lou Van Egmond de la collective la CLaM
Klankregie
Edith Herregods
Videotechniek
Clac
Productiemedewerker
Sasha Lampole
Blik van buitenaf
Rébecca Chaillon
Axel Cornil
Alexandra Dols
Anne Festraets
Myriam Monheim
Productie
Théâtre de Namur
Coproductie
Théâtre National Walonie-Bruxelles, Central La Louvière
Met de steun van
taxshelter.be, ING et du tax-shelter du gouvernement fédéral belge, Théâtre Joliette à Marseille et les ateliers costumes et décor du Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Met dank aan
Martin Coene