Naar hoofdinhoud
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Scènes nouvelles

Outrage pour bonne fortune

Héloïse Ravet

10 > 12.11.2022
Theater

Een abdij in de Italiaanse Alpen aan de Franse grens. Het vredige dagelijkse leven van de monnik Daniele en de non Sophia wordt doorbroken wanneer een Vaticaans vliegtuig met een delegatie bisschoppen aan boord neerstort op de nabijgelegen berg, waarbij twee jonge bergbeklimmers, Klaus en Agota, worden meegenomen tijdens hun beklimming van de getroffen bergwand. Ze trekken allemaal naar het mooie klooster, op vakantie naar de eeuwigheid.

Een verhaal over boze goddeloze geesten, die niet van plan waren zo snel te sterven en die besluiten om de eeuwigheid door te brengen aan de zijde van de levenden, die zich in dit geval al uit de wereld hebben teruggetrokken, op weg naar de eeuwigheid.

Wat betekent het om te sterven zonder geloof? Wat is het gevoel van het absurde, kan men leven zonder aantrekkingskracht? En wat als ook de monniken zelf bang waren voor de dood?

Première
Een creatie van Théâtre Varia

Deze show wordt gepresenteerd in Théâtre Varia van 08 tot 19.11.2022

Kalender

  • - 19:00

    Théâtre Varia

  • - 15:00

    Théâtre Varia

  • - 18:00

    Théâtre Varia

Informatie

Duur

90’

Plaats

Théâtre Varia

Tarief

Enkele prijs 9€

Casting

Regie
Héloïse Ravet

Met
Youri David
Ibrahima Diokine Sambou
Michele de Luc
Souad Toughraï
Thomas Dubot
Sylvia Guerra

Assistent
Victor Rachet

Kostuum
Solène Valentin

Lichtontwerp
Sibylle Cabello

Geluidsontwerp
Laure Lapel

Ontwikkeling en uitzending
Bloom Project

Co-productie
Théâtre Varia (Bruxelles)

Met de steun van
la Fédération WallonieBruxelles - service du théâtre, de la COCOF, de Shelterprod, du Taxshelter.be, ING et du Tax-Shelter du gouvernement fédéral belge, Club des Entreprises

Partners
Théâtre de Liège, du Fond Marie-Paule Delvaux Godenne et du 10ème édition du Festival Emulation du 16 au 22 avril 2023, BLOOM Project 

Met de hulp van
La Roseraie et du Théâtre La Balsamine, Bruxelles

© DR
Le Rideau de saison, Maak & Transmettre · photo : Lucile Dizier, 2024